Parlour Guitar - Guitar Help test

Guitar Help to nie tylko serwis gitar i naprawa gitar.. to także miejsce gdzie odbywa się renowacja gitar  w rękach doświadczonego lutnika. Tym razem przywrócony do życia parlour został wypróbowany przez Mike’a Gowina.

Określenie parlour (parlor) zwykle odnosi się do rodzaju instrumentów  o mniejszych rozmiarach, które pod koniec XIX  i do połowy XX wieku budowane były masowo i sprzedawane w przystępnych cenach. Gdzieniegdzie można znaleźć określenie „gitara salonowa”. Gitara akustyczna typu parlour (parlor) była szczególnie popularna wśród artystów bluesowych i folkowych. Ostatnio ten rodzaj gitary akustycznej przeżywa renesans wśród gitarzystów i kolekcjonerów. Egzemplarz który trafił do Pracowni  Guitar Help pochodzi z  Anglii    a  zbudowany został  na  początku XX wieku. Pierwszym krokiem renowacji instrumentu było klejenie elementów drewnianych gitary – pudła rezonansowego i mostka. Krok drugi – wymiana  i szlif progów w stabilizowanym naprężeniu.  Ostatnią czynnością była wymiana siodełka na kostne i  serwis podstrunnicy. Naprawa gitary, choć czasochłonna opłaciła się. Instrument ma jasne, bardzo czyste i  jak na swoje rozmiary niezwykle donośne brzmienie.

Wzmacniacz Yamaha THR-10 na testach w Guitar Help!

Guitar Help to nie tylko serwis gitar i naprawa gitar.. to także miejsce gdzie testowane są instrumenty i wyposażenie. Wzmacniacz Yamaha THR-10, wykorzystujący najnowszą technologię Extended Stereo Technology został wypróbowany przez endorserkę Guitar Help - Annę Jeczarek.

Seria THR została zaprojektowana przy współpracy ze światowej sławy zespołem Yamaha AV, aby zaoferować prawdziwie przestrzenny dźwięk stereo oraz zupełnie nowe doznania w świecie wzmacniaczy gitarowych. Specjalnie zaprojektowana obudowa wzmacniacza została zoptymalizowana w taki sposób, aby doskonale radzić sobie zarówno z brzmieniem gitary jak i odtwarzaniem dźwięku stereo. To sprawia, że THR - 10 dostarcza niesamowitego brzmienia gitary i akompaniamentu zawartego w kompaktowym, przenośnym wzmacniaczu.

Do testu wykorzystano gitary: Fender Telecaster Road Worn, Santander Les Paul oraz Gibson ES-137.  Do brzmień czystych wzmacniacz został ustawiony w pozycji crunch z minimalnym chorusem oraz delay/rvrb, zaś do brzmień przesterowanych - modern z odbiciem delay. Co ciekawe, pomimo sporych rozmiarów pomieszczenia Pracowni, dla uzyskania pełnego brzmienia wystarczyło ustawienie master volume mniej więcej w połowie zakresu skali. Wartości equalizera zostały ustawione w proporcjach Bass - 5, Middle - 6, Treble  - 6.

Kontakt

Serwis Guitar Help

czynne pon.-pt. 8-19, sob. 10-14

ul. Sandomierska 23 lok. 52
02-567 Warszawa

tel. +48 691 441 628
email: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.